Accueil / Blind Spots and Biases: Hidden Forces That Shape Your Decisions
Numéro de catalogue: 200256
No. ISBN: 1-55740-567-0
Producteur: Learning Seed
Sujet: Études de la consommation
Langue: Anglais
Niveau scolaire: 9 - 12, Post-secondaire
Pays d'origine: United States
Année du droit d’auteur: 2010
Durée: 24
Sous-titrage: Oui
Blind Spots and Biases: Hidden Forces That Shape Your Decisions
Cet article est seulement disponible pour les commandes canadiennes.
Numéro de catalogue: 200256
No. ISBN: 1-55740-567-0
Producteur: Learning Seed
Sujet: Études de la consommation
Langue: Anglais
Niveau scolaire: 9 - 12, Post-secondaire
Pays d'origine: United States
Année du droit d’auteur: 2010
Durée: 24
Sous-titrage: Oui
We use mental shortcuts every day to help us make decisions, and oft en we don't even realize it. This program explores fi ve mental shortcuts, or "blind spots": Expectati on, Belief, Availability, Anchors, and Imitati on. Learn why opti cal illusions and magic tricks surprise us, and how our need to confi rm our beliefs oft en prevent a cold. Understand how availability aff ects purchasing habits, how a bias can make a normal price seem like a great sale, and what causes laughter to be so contagious.