Contactez-nous FAQ English
Accueil / Blind Spots and Biases: Hidden Forces That Shape Your Decisions

Blind Spots and Biases: Hidden Forces That Shape Your Decisions

Maple Leaf Cet article est seulement disponible pour les commandes canadiennes.

Numéro de catalogue:  200256
No. ISBN:  1-55740-567-0
Producteur:  Learning Seed
Sujet:  Études de la consommation
Langue:  Anglais
Niveau scolaire:  9 - 12, Post-secondaire
Pays d'origine:  United States
Année du droit d’auteur:  2010
Durée:  24
Sous-titrage:  Oui


Demande de pré-visionnement
We use mental shortcuts every day to help us make decisions, and oft en we don't even realize it. This program explores fi ve mental shortcuts, or "blind spots": Expectati on, Belief, Availability, Anchors, and Imitati on. Learn why opti cal illusions and magic tricks surprise us, and how our need to confi rm our beliefs oft en prevent a cold. Understand how availability aff ects purchasing habits, how a bias can make a normal price seem like a great sale, and what causes laughter to be so contagious.
GUIDE


 


Explorer notre collection par sujet

Voir tous les sujets